Persberichten 2015

Persberichten 2014

Persberichten 2013

Persberichten 2012

Persberichten 2011

Persberichten 2010

Micazu: nieuwe bemiddelaar vakantiehuizen

8 september 2010

Via website direct contact tussen eigenaren en huurders

Micazu.nl is een nieuwe online bemiddelaar in vakantiewoningen. Met een brede publiekscampagne poogt de bemiddelaar bekendheid te krijgen bij het publiek. Het bijzondere aan de website is dat het een marktplaats is waar huiseigenaren en huurders elkaar rechtstreeks kunnen vinden terwijl de huurprijzen lager zouden zijn doordat er geen marge voor de bemiddelaar tussen zit.


Via Micazu.nl boekt de huurder een vakantiewoning rechtststreeks bij de eigenaar.

Huiseigenaren spelen de hoofdrol in de campagne van Micazu. Zij presenteren hun eigen vakantiehuis en zijn het gezicht van Micazu.nl, 'de marktplaats voor vakantiehuizen'.
 
Uniek concept
Micazu heeft wereldwijd een groot aanbod aan vakantiehuizen geselecteerd en overzichtelijk samengebracht op haar website. Zo’n 4.000 vakantiehuizen in vijftig landen zijn op basis van een groot aantal criteria gemakkelijk vindbaar. Natuurlijk kan dat op basis van bestemming (land of streek), prijs of vertrekperiode. 

Thema
Bijzonder is dat men op Micazu.nl ook razendsnel het geschikte vakantiehuis bij een bepaald thema vindt. Zo zijn er voor cultuurliefhebbers, gezinnen, wintersporters of liefhebbers van een luxe vakantie gemakkelijke zoekstructuren om snel het passende vakantiehuis te vinden.

Interactieve landkaart
Consumenten die wel ongeveer maar niet precies weten naar welke streek ze willen, krijgen via de interactieve landkaart in korte tijd een overzicht van geschikte vakantiehuizen.  
 
Huiseigenaren
Ruim 150 huiseigenaren stelden zich op verzoek beschikbaar voor de reclamecampagne van Micazu.nl. Een selectie van hen siert overtuigend de uitingen van het bedrijf. 

Marktplaats
General Manager Raymond Hoevenaar legt uit: “Micazu.nl is een marktplaats voor particuliere vakantiehuizen en geen reisorganisatie.  We brengen duizenden Nederlandse eigenaren van vakantiehuizen in Nederland en het buitenland op een simpele manier in contact met Nederlandse consumenten. En als iemand het huis van zijn of haar keuze heeft gevonden kan via onze site gemakkelijk het contact tussen huurder en verhuurder gelegd worden. We voorzien verhuurders daarbij van een eigen reserveringssysteem.” 

Boordelingen
Huurders kunnen op de site na hun vakantie ook hun beoordeling van de huizen achterlaten.
 
Prijsvoordeel 
Dankzij het marktplaatsprincipe, waarbij de consument direct huurt bij de Nederlandse eigenaar, liggen de huurprijzen 30% lager dan vergelijkbaar aanbod van reisorganisaties. Hoevenaar stelt: “Via onze website maakt de consument directe afspraken met de verhuurder, die ook nog eens naar persoonlijke voorkeur kunnen worden opgesteld. Er zitten dus geen bedrijven of bemiddelaars tussen, wat tot extra kosten leidt. Daarbij doen we een zorgvuldige check voordat een vakantiehuis op onze website geplaatst wordt.” 

Abonnement
Opbrengsten voor Micazu komen van een vaste bijdrage (abonnement) die de verhuurders betalen aan het online platform, plus een vast bedrag van tien euro per boeking.
 
Nieuwe naam
Het concept is gedurende de afgelopen jaren zorgvuldig beproefd en de medewerkers van het bedrijf bogen op een jarenlange ervaring in de reisbranche. Hoevenaar: 'Zowel de kwaliteit van het concept als de grote voordelen voor de consument heeft zich inmiddels bewezen.'

Dit artikel is afkomstig van de website opReisGids.nl.

Meld je aan!