Verhuren van jouw huis kan gewoon zoveel makkelijker!

Over Micazu

Micazu.nl is al sinds 2010 een succesvol online platform waarop Nederlandstalige eigenaren zelf hun eigen vakantiehuis verhuren in meer dan 60 landen wereldwijd. Vakantiegangers boeken het vakantiehuis direct bij de eigenaar. Daardoor weten beiden precies waar ze aan toe zijn. En omdat er rechtstreeks bij de verhuurder geboekt wordt, is dat vaak een stuk voordeliger. Micazu heeft een uniek afrekenmodel waarbij geen boekingskosten in rekening worden gebracht en de vakantieganger direct met de huiseigenaar afrekent.

Ontmoet het team

Wij zijn een verhuurplatform met 8 enthousiaste professionals. Onze verhuurders en huurders omschrijven ons als eerlijk, transparant, professioneel en ambitieus. We zien onszelf als echte teamspelers die het beste in elkaar naar boven halen. Een team dat bovendien al jarenlang met veel plezier samenwerkt, met elkaar én met de verhuurders en huurders.

Jens van den Broek

Managing director/Owner

Na zijn studie aan de Hoge Hotelschool Maastricht kwam Jens via verschillende omzwervingen tot de conclusie dat hij de online marketing in wilde. Vanaf 2011 heeft hij, samen met het team, Micazu opgebouwd tot een succesvol online platform voor vakantiehuizen.

Met zijn team wil hij zorgen dat Micazu de best mogelijke interface biedt voor verhuurders en huurders van de aangeboden vakantiehuizen. En dat op een eerlijke, transparante en sympathieke wijze.

Naast het werk is er nog voldoende tijd om te suppen in zijn geliefde Haarlem en zijn sociale netwerk te onderhouden. Zijn vakanties brengt hij het liefste, met zijn gezin, in Italië door. 

Barry Veninga

eBusiness Director

Barry heeft na de HTS Technische Bedrijfskunde veel ervaring opgedaan in de telecom, logistiek en online en is in 2010 begonnen bij Micazu waar dit allemaal samenviel.

Samen met het team en partners zorgt hij dat dit mooie platform zich verder kan ontwikkelen en steeds beter en gebruiksvriendelijker wordt. Barry is de spin in het web tussen techniek en commercie en stuurt de organisatie aan met verschillende petten op.

In zijn vrije tijd zit hij ook niet stil. Hij vindt het een feestje om te kijken wat zijn volgende vakantie gaat worden. Daarnaast heeft zijn barbecueseizoen 365 dagen en wordt er regelmatig met vrienden gekookt met een lekker wijntje erbij. Om dat te compenseren is een wekelijks potje squash noodzakelijk.

Tristan Albersen

Senior Commercial Operations

Na het behalen van zijn diploma voor Management Toerisme is Tristan gaan werken bij diverse bedrijven van Snowworld tot de Free Record Shop. Toen hij de overstap had gemaakt naar een e-mailmarketingbureau kwam hij tot de conclusie dat zijn hart sneller gaat kloppen van marketing.

Door de samenwerking vanuit zijn oude werkgever met Micazu kreeg Tristan in 2017 de kans om voor Micazu te gaan werken. Inmiddels is hij zich nog meer gaan interesseren in marketing en het geven van seminars over verhuren en marketing. Hij is een echte duizendpoot die als motto heeft “als ik het antwoord niet weet, kom over 5 minuten terug”.

In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met acteren, lesgeven en wielrennen. Zijn vakanties brengt hij het liefste door met zijn vrouw en hondje. Qua landen hebben ze geen voorkeur als je er maar lekker kunt eten.

Frederike Groot Wassink

Content & Quality

Tijdens haar studie Media en Entertainment Management heeft Frederike de smaak van het reizen te pakken gekregen. Voor haar minor reisde ze naar Bali en Thailand, waar ze naast het studeren ook vooral van het rondreizen door Azië heeft genoten.

Nadat ze klaar was met haar studie heeft ze bij Micazu haar eerste echte baan gevonden en inmiddels werkt ze daar alweer vele jaren met plezier. Frederike houdt zich voornamelijk bezig met de content- en communicatiezijde van Micazu, maar daarnaast wordt ze bij veel andere werkzaamheden betrokken. Dat maakt het werken bij Micazu volgens haar ook zo leuk en afwisselend.

In haar vrije tijd houdt ze ervan om naar de film of uit eten te gaan, te koken en te bakken, een goed boek te lezen en (hoe kan het ook anders?) te reizen.

Kirsten Roos

Head of Customer Care & Finance

Na bij verschillende grote organisaties gewerkt te hebben, heeft Kirsten de overstap naar Micazu gemaakt. Het werken in een klein team bevalt haar uitstekend, vooral omdat de lijntjes erg kort zijn.

Bij Micazu is ze onder andere bezig om de afdeling Customer Care nog efficiënter te laten werken. Ze is van plan om samen met haar team de afdeling nog succesvoller te laten worden en motiveert de Customer Care medewerkers om uit te blinken in waar ze goed in zijn, namelijk customer care en het ontzorgen van de verhuurders en huurders.

In haar vrije tijd probeert Kirsten zo vaak mogelijk, met haar vriend en hun hond, op vakantie te gaan. Ze houdt van uitgebreid koken, naar het strand gaan met de hond en uit eten gaan. In de winter is een skivakantie vaste prik. Ook is ze regelmatig op festivals en bij concerten te vinden.

Marja Hogenkamp

Customer Care

Marja heeft de opleiding HBO Jeugdwelzijnswerk gevolgd, maar werd helaas vanwege lichamelijke klachten afgekeurd voor het werk in de kinderopvang. Daarom heeft zijn zich in 2002 laten omscholen tot webmaster.

Zij werkt al vanaf de start van de website bij Micazu. Samen met de Customer Care collega’s beantwoordt zij alle mogelijke vragen van verhuurders. Zij doet haar werk met buitengewoon veel plezier en gunt iedere verhuurder zoveel mogelijk boekingen en staat de verhuurders met raad en daad terzijde om die boekingen te realiseren.

Soraya Akkerman

Customer Care & Finance

Soraya heeft een studie tot Pedagogisch Medewerker gevolgd in Den Haag. In haar vrije tijd brengt ze veel tijd door met haar vriend, zit ze graag met vriendinnen op terrasjes en houdt ze van creatief bezig zijn, van tekenen tot fotograferen.

Sinds 2020 is zij werkzaam bij Micazu en houdt ze zich voornamelijk bezig met de Finance en het online plaatsen van nieuwe advertenties. Voor alle vragen over facturen kunnen verhuurders bij haar terecht. Het is een veelzijdige functie binnen een kleinschalig team wat het werk erg leuk maakt.

Mandy Bouwmeester

Customer Care & Finance

Mandy heeft haar MTRO Zakenreizen diploma behaald en vervolgens een hoop toeristische, administratieve en klantenervaring opgedaan bij twee grote internationale organisaties. Sinds 2020 werkt ze bij Micazu.

De focus van Mandy ligt bij de Customer Care en Finance. Zij is beschikbaar voor alle (ver)huur- en factuurvragen en het online plaatsen van de nieuwe advertenties.

Omdat ze aan het water woont, bevindt ze zich met haar gezin of vrienden met mooi weer vaak op het water in hun eigen sloep. Verder is ze reislustig. Met Maleise roots, gaat ze regelmatig die kant uit. Ook houdt ze van uitjes met vriendinnen, naar het strand of een festival.