Hoe wordt de 10% commissie berekend?
Wij berekenen 10% (ex btw) commissie per boeking over de totale huursom, inclusief bijkomende kosten, exclusief toeristenbelasting en de borg.
Extra kosten ter plaatse betalen of verrekenen met de borg
Indien de bijkomende kosten ter plaatse te betalen zijn of worden verrekend met de borg, dan worden die kosten niet meegenomen in de totale huursom voor de commissie berekening van 10% (ex btw). Je betaalt dus geen commissie over extra kosten als die ter plaatse worden betaald of worden verrekend met de borg.
Waarom exclusief BTW en hoeveel is de BTW ?
Het BTW tarief is afhankelijk waar jij, de verhuurder, woonachtig bent en belasting afdraagt. Daarom hebben we ervoor gekozen de prijzen exclusief BTW te communiceren.
Houd ik controle over wie er in mijn huis komt?
Je hebt de optie om boekingen te accepteren, af te wijzen en later nog te annuleren. Het afwijzen of annuleren van een boeking is kosteloos.
Ik wil korting kunnen geven, hoe werkt dat met het betaalsysteem en de commissie?
Je kunt de prijs van een reservering tot moment van inchecken altijd aanpassen. Omhoog, omdat de huurder bijvoorbeeld aangeeft toch iemand extra wilt meenemen, maar ook omlaag, omdat je terugkerende huurders bijvoorbeeld korting wilt geven. Een boeking van 1000,- geaccepteerd, maar besloten er toch 700,- van te maken? Dan betaal je commissie over 700,-.
De huurder annuleert de vakantie, maar ik wil annuleringskosten rekenen.
Wanneer de huurder de restbetaling bijvoorbeeld 4 weken voor aankomst heeft betaald, dan staat dit bedrag op jouw tussenrekening van het betaalplatform.
Mocht de huurder annuleren, dan is het aan jou om de annulering te verwerken en de boeking te annuleren in de beheeromgeving.
Afhankelijk van de voorwaarden die zijn gesteld m.b.t. annuleren bepaal jij welk bedrag automatisch wordt teruggestort naar de huurder en of er nog een restant bedrag wordt uitgekeerd aan de verhuurder.
Pas op de aankomstdatum wordt de commissiefactuur aangemaakt dus bij annuleren berekenen wij geen kosten.
Kan ik ook communiceren met de huurder?
Ja, om te weten wie je in je huis toelaat en voor het afstemmen van je huurcontract, is soms communicatie met de huurder nodig. Nog voordat je de boeking accepteert, heb je al de mogelijkheid te chatten met de huurder via het berichten systeem. Na het accepteren van de boeking zie je alle contactgegevens van de huurder. Na een telefoontje of mail met de huurder toch besloten om je huis niet te willen verhuren? Dan kun je de reservering altijd kosteloos annuleren. Jij blijft bepalen wie je toelaat in je huis.
Wanneer ontvang ik de aanbetaling en restbetaling via het betaalplatform? En kan ik zelf bepalen wanneer de huurder dit moet betalen?
Je kunt zelf instellen wanneer de huurder de aanbetaling, borg en restbetaling moet overmaken. De aanbetaling ontvang je de volgende dag zodra de huurder dit heeft overgemaakt. De restbetaling ontvang je op de aankomstdatum van de huurder.
De huurder kan dus al eerder betalen dan ik het geld ontvang? Waar staat in die tussentijd dan het geld?
Als je instelt dat je graag 6 weken voor aankomstdatum de restbetaling wilt ontvangen, dan maakt de huurder dus 6 weken voor aankomstdatum het restbedrag over naar jouw Betaalplatformrekening. Deze rekening is direct gekoppeld met jouw bankrekening, en wij kunnen hier niet bij. De huurder maakt dus geen geld over naar ons, maar naar jouw rekening op het betaalplatform. Die rekening zal de op dag van de aankomstdatum het restbedrag overmaken naar je bank en wordt de factuur aangemaakt en de commissiekosten van 10% (ex btw) daarmee verrekend.
De restbetaling betalen wij uit op de aankomstdatum
Micazu int pas commissie bij een succesvolle boeking en dat is, in onze ogen, het moment dat de huurder daadwerkelijk je verblijf betreedt. Dit doen we door de commissie in te houden van de restbetaling. We willen je -en ons- ook niet opzadelen met extra administratieve rompslomp op het moment dat jij of de huurder de boeking annuleert, de prijzen of aankomstdatum aanpast. Doordat wij de restbetaling uitbetalen op de aankomstdatum, houd je de flexibiliteit om in de tussentijd de boeking aan te passen. Je kunt dus op elk moment in je beheeromgeving nog prijzen aanpassen, borg terugstorten, borg inhouden, of eventueel de restbetaling terugstorten op het moment dat de huurder annuleert. De restbetaling staat dus op jouw betaalplatformrekening en kun je tot aankomstdatum naar wens aanpassen.