Veelgestelde vragen

Welk abonnement is het meest geschikt voor mij?
Als je via Micazu je vakantiehuis verhuurt, kun je uit 3 abonnementen kiezen. De keuze van het abonnement is afhankelijk van jouw verwachting van het aantal boekingen per jaar en ook van wat voor extra’s je eventueel in de advertentie wilt hebben.

Bereken met onze handige rekenhulp het meest voordelige abonnement.


Overzicht abonnementen

 

Variabel abonnement
Wil je alle voordelen van Micazu zonder jaarlijkse vaste kosten? Je betaalt bij het Variabele abonnement slechts 9% per geaccepteerde boeking van het boekingsbedrag*.

Prijs: € 0,- per jaar + 9% per geaccepteerde boeking van het boekingsbedrag*

Combi abonnement
Wanneer je slechts enkele weken per jaar van plan bent jouw vakantiehuis te verhuren of als je niet veel boekingen verwacht, is het Combi abonnement het meest geschikt.

Prijs: € 99,- per jaar + 4,5% per geaccepteerde boeking van het boekingsbedrag*

Vast abonnement 
Verwacht je veel boekingen of heb je meerdere vakantiehuizen? Dan krijg je bij het Vast abonnement het meeste waar voor je geld.

Prijs: € 229,- per jaar* 

Kies je voor het Vast abonnement, dan betaal je geen kosten per boeking. Ook kun je bij het Vast abonnement tegen betaling je telefoonnummer of website in de advertentie vermelden.

Heb je meer dan 1 vakantiehuis? Dan profiteer je ook nog van een aantrekkelijke staffelkorting bij meerdere vakantiehuizen:

  • 1 Vast abonnement € 229,-* per jaar per advertentie
  • 2 Vaste abonnementen € 209,-* per jaar per advertentie
  • 3 Vaste abonnementen € 199,-* per jaar per advertentie
  • 4 Vaste abonnementen € 189,-* per jaar per advertentie
  • 5 of meer Vaste abonnementen € 179,-* per jaar per advertentie


*Prijzen exclusief €25,- éénmalige inschrijfkosten en btw.

Hoe wordt de commissie aan Micazu berekend?
Micazu berekent een commissie (9%* bij het Variabel abonnement of 4,5%* bij het Combi abonnement) over de totale huursom van een geaccepteerde boeking. De borgsom en/of de toeristenbelasting worden hier niet in meegerekend. Bij het Vaste abonnement wordt er geen commissie berekend.

*Exclusief btw

Zijn er behalve abonnementskosten nog extra kosten?
Naast de algemene kosten per abonnement, de eenmalige inschrijfkosten á €25,-* en de kosten per geaccepteerde boeking bij een Variabel en Combi abonnement, zijn er geen extra kosten verbonden aan jouw advertentie op Micazu. Wel heb je de keuze uit één of meerdere extra diensten bij een Vast abonnement.
 

De extra opties bij een Vast abonnement zijn:

Link naar bestaande website

Heb je een eigen website en wil je jouw bezoekers hierop attenderen? Kies dan voor een verwijzing naar jouw website. De kosten voor een link naar een bestaande website zijn € 35,-* per jaar.

Vermelding telefoonnummer
Je kunt ervoor kiezen om je (mobiele) telefoonnummer op een vaste plek in de advertentie te vermelden. Deze extra service stelt potentiële huurders in de gelegenheid direct telefonisch contact met je op te nemen. Voor het plaatsen van een telefoonnummer betaal je € 20,-* per jaar.

*Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw

Krijg ik korting als ik meerdere vakantiehuizen wil verhuren?
In combinatie met het Vaste abonnement bieden wij een aantrekkelijk staffelkorting aan. Hoe meer advertenties je op Micazu hebt, hoe minder je per advertentie betaalt!

Wil je meerdere vakantiehuizen verhuren, dan bieden we de volgende staffelkorting:

  • 1 Vast abonnement € 229,-* per jaar per advertentie
  • 2 Vaste abonnementen € 209,-* per jaar per advertentie
  • 3 Vaste abonnementen € 199,-* per jaar per advertentie
  • 4 Vaste abonnementen € 189,-* per jaar per advertentie
  • 5 of meer Vaste abonnementen € 179,-* per jaar per advertentie

De prijs voor het betreffende aantal advertenties wordt pas vanaf het 2e jaar aan alle advertenties toegepast tenzij je meerdere advertenties in een keer online op Micazu zet. Neem dan eerst contact met ons op via helpdesk@micazu.com.

*Alle genoemde prijzen zijn exclusief btw

Hoe wordt de betaling tussen de verhuurder en huurder geregeld?
De betalingen en andere huurafspraken met de huurders regel je helemaal zelf. Micazu staat daar buiten en regelt geen betalingen tussen jou en de huurders. Veel verhuurders vragen een aanbetaling van ca. 20%-30% om de boeking definitief te maken en resterend bedrag ca. 6-8 weken voor de aankomst. Maar dit kun je natuurlijk helemaal zelf bepalen.

Het is handig om de betaalvoorwaarden alvast in de advertentie te vermelden zodat de huurders weten wat ze kunnen verwachten. Meld de voorwaarden ook in de huurovereenkomst voor duidelijkheid. Vergeet ook de borgvoorwaarden niet!

Hoe verloopt de betaling aan Micazu?
Het betaalmoment is 1 keer per jaar, het moment van betalen hangt af van wanneer je jouw abonnement afgesloten hebt. Je betaalt de abonnementskosten bij het begin of verlenging van jouw abonnement. Vanaf de begindatum van je abonnement zullen alle tijdens het abonnementsjaar aangeschafte diensten (bijvoorbeeld promoties en commissiekosten) op rekening worden gezet. Deze betaal je wanneer jouw jaarabonnement wordt verlengd.

Bij een upgrade van een abonnement dient de upgrade meteen betaald te worden. Evenals eventuele openstaande commissiekosten.

Voor de verlenging word je daarover 14 dagen van tevoren op de hoogte gebracht per e-mail. Zorg daarom dat je te allen tijde een werkend e-mailadres in het systeem hebt staan!

Waarom moet ik €25,- eenmalige inschrijfkosten betalen?
Elke nieuwe verhuurder bij Micazu betaalt eenmalig €25,-* inschrijfkosten.
Wij gebruiken de inschrijfkosten om elke nieuwe verhuurder bij Micazu op betrouwbaarheid te controleren.

Elke nieuwe verhuurder wordt op betrouwbaarheid gecheckt met de Experian E-commerce check, zodat wij huurders met een gerust hart kunnen laten boeken. Als de score van deze E-commerce check onder een bepaald getal scoort, voeren wij nog een handmatige controle uit, waarbij wij de nieuwe aanmelder vragen om een aantal gegevens (bijvoorbeeld een identiteitsbewijs en eigendomsbewijs) naar ons te zenden, zodat wij kunnen beoordelen of de verhuurder betrouwbaar is. Tijdens deze handmatige controle wordt de advertentie van de nieuwe aanmelder tijdelijk offline geplaatst.

* Exlusief btw

Wordt er btw berekend over de Micazu diensten?
Omdat Micazu internetdiensten verricht die kwalificeren als elektronische diensten, wordt over alle diensten van Micazu het btw-tarief gerekend geldend in het land van vestiging van de verhuurders binnen de EU. Woon je buiten de EU dan berekenen wij per 1 januari 2015 geen btw.

De plaats van vestiging van de verhuurder bepaalt in welk land de btw voldaan dient te worden. Daarnaast wordt er voor het in rekening brengen van btw onderscheid gemaakt of de verhuurder een ondernemer voor de btw of een particulier is. De volgende onderverdeling wordt gemaakt:

  1. Verhuurder is in Nederland gevestigd. Er wordt 21% btw berekend.
  2. Verhuurder is ondernemer voor de btw en buiten Nederland maar binnen de EU gevestigd. De verschuldigde btw is verlegd naar de verhuurder in het land van de afnemer en dient door de verhuurder op aangifte te worden voldaan.
  3. Verhuurder is particulier en buiten Nederland maar binnen de EU gevestigd. Het btw wordt in rekening gebracht op basis van het geldende tarief van het land waar de verhuurder is gevestigd.
  4. Verhuurder is buiten de EU gevestigd. Er wordt geen btw berekend.

Als je een ondernemer bent met geldig EU btw-nummer (buiten Nederland), kan de verschuldigde btw naar je worden verlegd. Neem eerst contact op met onze helpdesk, via helpdesk@micazu.com en vermeld jouw bedrijfsgegevens en btw-nummer.

Het btw-nummer wordt dan gecontroleerd. Bij een geldig btw-nummer buiten Nederland, maar binnen de EU, zal er geen btw worden berekend op jouw facturen, maar dien je de btw zelf op aangifte te voldoen in het EU land van vestiging.

Let op: Het verleggen van de btw is pas definitief als je een schriftelijke bevestiging van de helpdesk van Micazu hebt gehad. Reeds aangemaakte facturen met btw worden niet achteraf gecorrigeerd.

Welke betaalmogelijkheden worden aangeboden?
Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden aan:

  • iDEAL – beschikbaar voor alle Nederlandse bankrekeningen
  • Visa – beschikbaar voor alle creditcards voorzien van het Visa logo
  • MasterCard – beschikbaar voor alle creditcards voorzien van het MasterCard logo
  • Mister Cash – beschikbaar voor alle Belgische bankrekeningen
  • SOFORT – beschikbaar voor alle Duitse bankrekeningen

Het is niet mogelijk om te betalen door overboeking. Je dient via één van de bovenstaande opties de betaling aan Micazu uit te voeren.

Wij accepteren geen transacties via Western Union, Money gram of andere soortelijke partijen.

Wat doet Micazu?
Micazu is een online platform, een soort van een marktplaats, voor particuliere vakantiehuizen van Nederlandstalige eigenaren. Wij brengen de verhuurder in contact met de huurder. Als verhuurder maak en beheer je zelf je eigen advertentie op Micazu. Wanneer je jezelf aanmeldt, krijg je de beschikking over een eigen advertentie met een boekingskalender op Micazu. In de advertentie kunnen de huurders alle informatie over jouw vakantiehuis vinden en directe boekingsaanvragen versturen.

Wie zit er achter Micazu?
Micazu is een handelsnaam van Micazu BV. Een zelfstandige onderneming. Micazu is de grootste website in Nederland die verhuurders en huurders van particuliere vakantiehuizen bij elkaar brengt.

Hoe het begon
In 2010 merkten wij dat het niet mogelijk was om zelf online direct een vakantiehuis te huren van een andere Nederlander, zonder tussenkomst van een traditionele vakantiehuisaanbieder. Wij hebben toen besloten om een online marktplaats te ontwikkelen voor Nederlandse verhuurders die wij in contact brengen met Nederlandse huurders.

De naam Micazu komt van de Spaanse uitdrukking ‘Mi casa es su casa’ oftewel ‘mijn huis is jouw huis’. Deze uitdrukking past natuurlijk heel goed bij het concept van Micazu: je stelt zelf jouw huis ter beschikking aan andere Nederlanders.

Micazu is een online platform voor particuliere vakantiehuizen van Nederlandstalige eigenaren. Wij brengen de verhuurder in contact met de huurder. Als verhuurder maak en beheer je zelf jouw eigen advertentie op Micazu. Wanneer je jezelf aanmeldt, krijg je de beschikking over een eigen advertentie met een boekingskalender op Micazu. In de advertentie kunnen de huurders alle informatie over jouw vakantiehuis vinden en directe boekingsaanvragen versturen.

Ontmoet het Micazu team!

Hoeveel bezoekers komen er op de website van Micazu?
Wekelijks ontvangt Micazu meer dan 90.000 bezoekers. Dat zijn bijna 5 miljoen bezoekers per jaar!

Hoe wordt ik als verhuurder geïnformeerd over nieuwe ontwikkelingen?
Ongeveer twee keer per maand wordt onze verhuurdersnieuwsbrief verstuurd naar alle verhuurders met daarin belangrijke ontwikkelingen, nieuws, leuke tips en aanbiedingen.

Via deze nieuwsbrief word je op de hoogte gehouden over alles wat er bij Micazu gebeurt. De nieuwsbrief is een belangrijk onderdeel van de communicatie van Micazu, dus zorg dat jouw e-mailadres klopt en dat je het e-mailadres van Micazu als betrouwbaar hebt gemarkeerd om te voorkomen dat nieuwsbrieven naar de ongewenste e-mail worden geplaatst!

Wat is het verschil tussen boekingen en berichten?
Huurders kunnen op 2 manieren contact met je krijgen:

Berichten
Via de link Stel een vraag aan de verhuurder in jouw advertentie op Micazu kan de huurder kosteloos vragen aan de verhuurder stellen. Via dit vraag- en-antwoordsysteem kunnen de huurder en verhuurder onbeperkt berichten naar elkaar versturen. Als alle vragen van de huurder zijn beantwoord, kan hij of zij een boeking plaatsen via de kalender in de advertentie.
Er worden geen kosten in rekening gebracht als een huurder een vraag stelt.

Boekingen
In de advertentie beschik je over een eigen boekingskalender waarin je zelf de beschikbaarheid en tarieven toont. Huurders die graag in jouw vakantiehuis willen verblijven, plaatsen rechtstreeks in de boekingskalender op Micazu een boeking.

Als er een nieuwe boekingsaanvraag is gemaakt, ontvang je direct een sms en een e-mail. De boeking vind je in de Micazu beheeromgeving. Je beschikt meteen over alle contactgegevens van de huurder. In de beheeromgeving kun je de boekingsaanvraag accepteren of afwijzen. Als je niet reageert, verloopt de aanvraag automatisch na 5 dagen en wordt de periode in de boekingskalender weer vrijgegeven.

Geaccepteerde boekingen
Als je een boekingsaanvraag accepteert, wordt er bij het Variabel abonnement 9%* commissie en bij het Combi abonnement 4,5%* commissie in rekening gebracht. Deze commissie wordt berekend over de totale huursom van de boeking. De borgsom en/of de toeristenbelasting worden hier niet in meegerekend. Bij het Vast abonnement wordt er geen commissie berekend.

Afgewezen en verlopen boekingsaanvragen
Micazu is een platform waarop je jouw vakantiehuis kunt adverteren. Het is onze taak om potentiële huurders aan te brengen. Wij doen onze uiterste best om boekingsaanvragen voor onze verhuurders te verzorgen. Daar betaal je in feite voor. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat alle verhuurders de kalender goed bijhouden. Het is jammer om huurders die graag in jouw vakantiehuis willen verblijven, te moeten teleurstellen dat het huis niet meer beschikbaar is in een periode die je wel vrij hebt staan in de kalender. Je beschikt bij een boekingsaanvraag meteen over de contactgegevens van de huurder.

Wij brengen daarom bij het Variabel en Combi abonnement maximaal €25,-* annuleringskosten in rekening bij boekingsaanvragen die worden afgewezen of die je laat verlopen. Indien de verschuldigde commissie van de afwezen of verlopen boekingsaanvraag lager is dan de €25,*- annuleringskosten, wordt er wel 9%* commissie berekend.

Bij het Vast abonnement worden er geen annuleringskosten berekend.

* Exclusief btw

Moet ik commissie voor geannuleerde of verlopen boekingsaanvragen betalen?
Over elke geaccepteerde boeking wordt er commissie gerekend. De commissie is afhankelijk van je abonnement. Met het Variabel abonnement wordt er commissie van 9%* berekend en bij het Combi abonnement 4,5%*.

Micazu is een platform waarop je jouw vakantiehuis kunt adverteren. Het is onze taak om potentiële huurders aan te brengen. Wij doen ons uiterste best om boekingsaanvragen voor onze verhuurders te verzorgen. Daar betaal je in feite voor. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat alle verhuurders de kalender goed bijhouden. Het is jammer om huurders die graag in jouw vakantiehuis willen verblijven, nadat zij geboekt hebben, te moeten teleurstellen omdat het huis niet meer beschikbaar is in een periode die je wel vrij hebt staan in de kalender. Je beschikt bij een boekingsaanvraag ook meteen over de contactgegevens van de huurder.

Wij brengen daarom bij het Variabel en Combi abonnement maximaal €25,-* annuleringskosten in rekening bij boekingsaanvragen die worden afgewezen of die je laat verlopen. Indien de verschuldigde commissie van de afwezen of verlopen boekingsaanvraag lager is dan de €25,*- annuleringskosten, wordt er wel 9%* commissie berekend.

Blokkeer de kalender
Het is met het Variabel en Combi abonnement erg belangrijk om de tarieven in jouw kalender goed bij te houden en de niet meer beschikbare periodes te blokkeren om dubbele boekingen te voorkomen. Huurders denken anders dat je vakantiehuis beschikbaar is in periodes waarin je geen beschikbaarheid meer hebt.

Door de kalender goed up-to-date te houden en niet meer beschikbare periodes te blokkeren, voorkom je eenvoudig onnodige boekingsaanvragen van huurders. Ook voorkom je dan annuleringskosten die in rekening worden gebracht bij het afwijzen of laten verlopen van een boekingsaanvraag.

Mocht de reden van de afwijzing of het verlopen van de boekingsaanvraag bij de huurder liggen en niet bij jou, dan kun je de annuleringskosten gecrediteerd krijgen. Dit dien je binnen 31 dagen na de annulering per e-mail bij Micazu te melden met een bewijs dat de reden van annulering bij de huurder ligt (bijvoorbeeld een e-mail waarin hij/zij van het huren afziet) of als de huurder niet volgens de voorwaarden van de advertentie heeft geboekt (bijvoorbeeld te veel personen). Je kunt dan een e-mail sturen naar finance@micazu.com. Wij zullen binnen 14 dagen jouw verzoek tot creditering in behandeling nemen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging als jouw verzoek verwerkt is.

* Exclusief btw

Ik heb een boeking geaccepteerd, wat moet ik nu doen?
Nadat je een boeking hebt geaccepteerd, is de bemoeienis van Micazu ten einde. Het is de bedoeling dat je, na het accepteren van de boeking, zelf contact opneemt met de huurder om verder de zaken (zoals de betaling, een eventueel huurcontract, afspraken over de sleuteloverdracht etc.) rondom de boeking te regelen. De huurder betaalt dus de gehele huursom rechtstreeks aan jou en niet aan Micazu.

De verrekening van de kosten voor deze boeking aan Micazu vindt plaats op de datum dat jouw abonnement wordt verlengd. Op die datum ontvang je van ons een betaalverzoek, voor de kosten van het nieuwe abonnementsjaar (indien van toepassing) én voor de gemaakte kosten over het afgelopen abonnementsjaar (dat zijn dus de boekingskosten, maar ook eventuele kosten voor extra promotie).

Je vindt een overzicht van de facturen in het Factuuroverzicht in de Micazu beheeromgeving. Je hebt de mogelijk om openstaande facturen tussentijds alvast te betalen.

Hoe kan een huurder een vraag aan mij stellen?
Via Stel een vraag aan de verhuurder in de advertentie op Micazu kan de huurder kosteloos vragen aan de verhuurder stellen. Via dit vraag-en-antwoordsysteem kunnen de huurder en verhuurder onbeperkt berichten naar elkaar versturen.

Als alle vragen van de huurder zijn beantwoord, kan hij of zij een boeking plaatsen via de kalender in de advertentie.

Wordt er commissie gerekend als ik een vraag van een huurder beantwoord?
Nee, er worden geen kosten in rekening gebracht als een huurder een vraag stelt. Wij brengen alleen commissiekosten in rekening bij het Variabel en Combi abonnement bij geaccepteerde boekingen.

Via Stel een vraag aan de verhuurder in jouw advertentie op Micazu kan de huurder kosteloos vragen aan je stellen. Via dit vraag-en-antwoordsysteem kunnen de huurder en verhuurder onbeperkt berichten naar elkaar versturen. Als alle vragen van de huurder zijn beantwoord, kan hij of zij een boeking plaatsen via de kalender in de advertentie.

Waarom moet ik de beschikbaarheid van mijn vakantiehuis tonen en bijhouden in de kalender?
Het is zeer belangrijk dat de beschikbaarheid van jouw vakantiehuis altijd goed is bijgehouden in de kalender op Micazu. Zo kunnen huurders direct een boekingsaanvraag maken voor een gewenste periode. Tevens wordt jouw vakantiehuis beter gevonden door de huurders. De meeste huurders zoeken namelijk met bepaalde data, bijvoorbeeld in een vakantieperiode. Als je dan geen beschikbaarheid hebt ingevuld in de kalender, wordt de advertentie niet getoond in het zoekresultaat.

Ook het blokkeren van reeds gehuurde periodes of periodes wanneer je zelf in het vakantiehuis verblijft, is erg belangrijk om teleurstellingen van de huurders en onnodige annuleringskosten te voorkomen.

Geaccepteerde boekingen
Als je een boekingsaanvraag accepteert, wordt er bij het Variabel abonnement 9%* commissie en bij het Combi abonnement 4,5%* commissie in rekening gebracht. Deze commissie wordt berekend over de totale huursom van de boeking. De borgsom en/of de toeristenbelasting worden hier niet in meegerekend. Bij het Vast abonnement wordt er geen commissie berekend.

Afgewezen en verlopen boekingsaanvragen
Micazu is een platform waarop je jouw vakantiehuis kunt adverteren. Het is onze taak om potentiële huurders aan te brengen. Wij doen ons uiterste best om boekingsaanvragen voor onze verhuurders te verzorgen. Daar betaal je in feite voor. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat alle verhuurders de kalender goed bijhouden. Het is jammer om huurders die graag in jouw vakantiehuis willen verblijven, nadat zij geboekt hebben, te moeten teleurstellen omdat het huis niet meer beschikbaar is in een periode die je wel vrij hebt staan in de kalender. Je beschikt bij een boekingsaanvraag ook meteen over de contactgegevens van de huurder.

Wij brengen daarom bij het Variabel en Combi abonnement maximaal €25,-* annuleringskosten in rekening bij boekingsaanvragen die worden afgewezen of die je laat verlopen. Indien de verschuldigde commissie van de afwezen of verlopen boekingsaanvraag lager is dan de €25,*- annuleringskosten, wordt er wel 9%* commissie berekend. Bij het Vast abonnement worden er geen annuleringskosten berekend.

Creditering bij annulering door de huurder
Mocht de reden van de afwijzing of het verlopen van de boekingsaanvraag bij de huurder liggen en niet bij jou, dan kun je de annuleringskosten gecrediteerd krijgen. Dit dien je binnen 31 dagen na de annulering per e-mail bij Micazu te melden met een bewijs dat de reden van annulering bij de huurder ligt (bijvoorbeeld een e-mail waarin hij/zij van het huren afziet) of als de huurder niet volgens de voorwaarden van de advertentie heeft geboekt (bijvoorbeeld te veel personen). U kunt dan een e-mail sturen naar finance@micazu.com. Wij zullen binnen 14 dagen jouw verzoek tot creditering in behandeling nemen. Je ontvangt per e-mail een bevestiging als jouw verzoek verwerkt is.

* Exclusief btw

Hoe maak ik een Micazu advertentie?
Nadat je je hebt aangemeld, kom je in jouw persoonlijke Micazu beheeromgeving. Hier begin je meteen met het maken van je eigen advertentie. Je kunt altijd later op elk gewenst moment de advertentie nog aanpassen en informatie toevoegen. De advertentie gaat pas online als je er zelf helemaal tevreden over bent en het abonnement gekozen is.

Het is belangrijk dat de geïnteresseerde huurders door de advertentie een compleet beeld van het vakantiehuis krijgen. Zorg er daarom voor dat de foto’s, het type woning, het aantal slaapkamers en de algemene beschrijving van de woning nauwkeurig weergeven wat de huurders kunnen verwachten.

Belangrijkste onderdelen van de advertentie zijn:

Advertentieteksten
Een goede beschrijving van het vakantiehuis is essentieel. Zorg ervoor dat je beschrijving enthousiast en duidelijk geschreven is. Vertel hierin gedetailleerd alles wat leuk en uniek aan jouw vakantiehuis is. De beschrijving van het vakantiehuis moet potentiële huurders een duidelijk idee geven van wat hen te wachten staat.

Voorkom lange lappen tekst en verdeel deze onder in kopjes en gebruik witregels om de tekst leesbaar te houden.

Prijzen
Je bepaalt zelf hoeveel je voor het vakantiehuis vraagt. Om een idee te krijgen van wat normaal is adviseren wij je om op Micazu.nl naar soortgelijke advertenties in de buurt van jouw vakantiehuis te kijken.

Omdat op Micazu de huurders direct via de kalender boekingsaanvragen maken is het van belang om ervoor te zorgen dat de kalender van jouw advertentie de juiste prijzen en beschikbaarheid toont.

Foto’s
Foto’s spelen bij huurders vaak een doorslaggevende rol in de beslissing om een vakantiehuis wel of niet te boeken. Potentiële huurders kijken namelijk eerst naar de foto’s en gaan de advertentie pas verder bekijken als de foto’s uitnodigend zijn.

Het doel van de foto’s in jouw advertentie is om huurders een zo goed mogelijk beeld te geven van het vakantiehuis. Zorg er dus voor dat je foto’s gebruikt van zowel de buitenkant als binnenkant van het vakantiehuis.

Stel jezelf voor aan de huurder
Vertrouwen speelt een grote rol bij het online boeken van een vakantiehuis en je kunt de betrouwbaarheid van de advertentie vergroten door dit onderdeel in te vullen.

Schrijf een leuke tekst over jezelf met een foto erbij. Als je geen persoonlijke tekst of foto kwijt wilt, kun je ook iets over het vakantiehuis of de omgeving vertellen.

Welke type accommodaties kan ik op Micazu aanbieden?
Micazu verwelkomt allerlei vakantieaccommodaties en tweede woningen!

Ons advies is voor elke aangeboden ruimte (vakantiehuis, studio, kamer etc.) een aparte advertentie te maken. Je beschikt namelijk per advertentie maar over 1 boekingskalender waarin je de beschikbaarheid van 1 accommodatie kunt tonen

Kan ik Micazu de huurafspraken laten afhandelen voor mij?
Nadat je een boeking hebt geaccepteerd, is de bemoeienis van Micazu ten einde. Het is de bedoeling dat je, na het accepteren van de boeking, zelf contact opneemt met de huurder om verder de zaken (zoals de betaling, een eventueel huurcontract, afspraken over de sleuteloverdracht etc.) rondom de boeking te regelen. De huurder betaalt dus de gehele huursom rechtstreeks aan jou en niet aan Micazu.

Kan ik in het Engels of in een andere taal adverteren op Micazu.nl?
Op Micazu.nl dienen alle advertenties in het Nederlands te zijn. Alle advertentie die niet in het Nederlands op Micazu.nl staan, worden (tijdelijk) offline gezet totdat deze vertaald zijn door de verhuurder. Mocht de verhuurder niet in staat zijn om de advertentie in het Nederlands te vertalen, dan wordt het vakantiehuis definitief offline geplaatst en het abonnement beëindigd. Abonnementskosten (bij een Combi of een Vast abonnement) worden terugbetaald, de inschrijfkosten (á €25,-) en eventuele tussentijdse promoties, abonnement-upgrades en boekingskosten worden niet terugbetaald. (Zie onze Algemene voorwaarden).

Alle vakantiehuizen met een Variabel, Combi en Vast abonnement die op Micazu.nl staan, worden ook in het Engels op Micazu.com en in het Duits op Micazu.de gezet. Je hoeft jouw advertentie zelf niet te vertalen, dit wordt automatisch met behulp van een vertaalprogramma gedaan. Wel raden wij je aan om de teksten na te lopen om te kijken of het vertaalprogramma de teksten optimaal heeft vertaald.

Meld je aan!