Veelgestelde vragen

Welk abonnement is het meest geschikt voor mij?
Als u via Micazu uw vakantiehuis verhuurt, kunt u uit 3 abonnementen kiezen. De keuze van het abonnement is afhankelijk van uw verwachting van het aantal boekingen per jaar en ook van wat voor extra’s u eventueel in uw advertentie wilt hebben. Bereken met onze handige rekenhulp het meest voordelige abonnement.

Overzicht abonnementen:

Variabel abonnement
Wilt u alle voordelen van Micazu zonder jaarlijkse vaste kosten? U betaalt bij het Variabele abonnement slechts 9% per geaccepteerde boeking van het boekingsbedrag*.

Prijs: € 0,- per jaar + 9% per geaccepteerde boeking van het boekingsbedrag*

Combi abonnement
Wanneer u slechts enkele weken per jaar van plan bent uw vakantiehuis te verhuren of als u niet veel boekingen verwacht, is het Combi abonnement het meest geschikt.

Prijs: € 89,- per jaar + 4,5% per geaccepteerde boeking van het boekingsbedrag*

Vast abonnement 
Verwacht u veel boekingen of heeft u meerdere vakantiehuizen? Dan heeft u met een Vast abonnement het meeste waar voor uw geld.

Prijs: € 199,- per jaar* 

Kiest u voor het Vast abonnement, dan betaalt u geen kosten per boeking. Ook kunt u bij het Vast abonnement tegen betaling uw telefoonnummer, e-mailadres en/of website in de advertentie vermelden.

Heeft u meer dan 1 vakantiehuis? Dan profiteert u ook nog van een aantrekkelijke staffelkorting bij meerdere vakantiehuizen:

  1. Vast abonnement € 199,- per jaar per vakantiehuis*
  2. Vaste abonnementen € 179,- per jaar per vakantiehuis*
  3. Vaste abonnementen € 159, - per jaar per vakantiehuis*
  4. Vaste abonnementen € 149, - per jaar per vakantiehuis*
  5. Of meer Vaste abonnementen € 139, - per jaar per vakantiehuis*

*Prijzen exclusief €25,- éénmalige inschrijfkosten en 21% btw

Hoe wordt de commissie aan Micazu berekend?
Micazu berekent een commissie (9%* bij het Variabel abonnement of 4,5%* bij het Combi abonnement) over de totale huursom van een geaccepteerde boeking. De borgsom en/of de toeristenbelasting worden hier niet in meegerekend. Bij het Vaste abonnement wordt er geen commissie berekend.

* Exclusief 21% btw.

Zijn er behalve abonnementskosten nog extra kosten?
Naast de algemene kosten per abonnement, de eenmalige inschrijfkosten á €25,-* en de kosten per geaccepteerde boeking bij een Variabel en Combi abonnement, zijn er geen extra kosten verbonden aan uw vakantiehuisadvertentie op Micazu. Wel heeft u de keuze uit één of meerdere extra diensten bij een Vast abonnement.

De extra opties bij een Vast abonnement zijn:

Link naar bestaande website
Heeft u een eigen website en wilt u uw bezoekers hierop attenderen? Kies dan voor een verwijzing naar uw website. De kosten voor een link naar een bestaande website zijn € 35,-* per jaar.

Vermelding telefoonnummer
U kunt ervoor kiezen om uw (mobiele) telefoonnummer op een vaste plek in uw advertentie te vermelden. Deze extra service stelt potentiële huurders in de gelegenheid direct telefonisch contact met u op te nemen. Voor het plaatsen van een telefoonnummer betaalt u € 20,-* per jaar.

*Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.

Krijg ik korting als ik meerdere vakantiehuizen wil verhuren?
In combinatie met het Vaste abonnement bieden wij een aantrekkelijk staffelkorting aan. Hoe meer advertenties u op Micazu heeft, hoe minder u per advertentie betaalt!

Wilt u meerdere vakantiehuizen verhuren, dan bieden we de volgende staffelkorting:

  1. Vast abonnement € 199,- per jaar per vakantiehuis*
  2. Vaste abonnementen € 179,- per jaar per vakantiehuis*
  3. Vaste abonnementen € 159, - per jaar per vakantiehuis*
  4. Vaste abonnementen € 149, - per jaar per vakantiehuis*
  5. Of meer Vaste abonnementen € 139, - per jaar per vakantiehuis*

De prijs voor het betreffende aantal advertenties wordt pas vanaf het 2e jaar aan alle advertenties toegepast tenzij u meerdere advertenties in een keer online op Micazu zet. Neem dan eerst contact met ons op via helpdesk@micazu.com

*Alle genoemde prijzen zijn exclusief 21% btw.

Hoe wordt de betaling tussen de verhuurder en huurder geregeld?
De betalingen en andere huurafspraken met de huurders regelt u helemaal zelf. Micazu staat daar buiten en regelt geen betalingen tussen u en de huurders. Veel verhuurders vragen een aanbetaling van ca. 20%-30% om de boeking definitief te maken en resterend bedrag ca. 6-8 weken voor de aankomst. Maar dit kunt u natuurlijk helemaal zelf bepalen.

Het is handig om de betaalvoorwaarden alvast in de advertentie te vermelden zo dat de huurders weten wat ze kunnen verwachten. Meld de voorwaarden ook in de huurovereenkomst voor duidelijkheid. Vergeet ook de borgvoorwaarden niet!

Hoe verloopt de betaling aan Micazu?
Het betaalmoment is 1 keer per jaar, het moment van betalen hangt af van wanneer u uw abonnement afgesloten heeft. U betaalt de abonnementskosten bij het begin of verlenging van uw abonnement. Vanaf de begindatum van uw abonnement zullen alle tijdens het abonnementsjaar aangeschafte diensten (bijvoorbeeld promoties en commissiekosten) op rekening worden gezet. Deze betaalt u wanneer uw jaarabonnement wordt verlengd.

Bij een upgrade van een abonnement dient de upgrade meteen betaald te worden. Evenals eventuele openstaande commissiekosten.

Voor de verlenging wordt u daarover 14 dagen van tevoren op de hoogte gebracht per e-mail. Zorg daarom dat u te allen tijde een werkend e-mailadres in het systeem heeft staan!

Waarom moet ik €25,- eenmalige inschrijfkosten betalen?
Elke nieuwe verhuurder bij Micazu betaalt eenmalig €25,- inschrijfkosten.
Wij gebruiken de inschrijfkosten om elke nieuwe verhuurder bij Micazu op betrouwbaarheid te controleren.

Elke nieuwe verhuurder wordt op betrouwbaarheid gecheckt met de Experian E-commerce check, zodat wij huurders met een gerust hart kunnen laten boeken. Als de score van deze E-commerce check onder een bepaald getal scoort, voeren wij nog een handmatige controle uit, waarbij wij de nieuwe aanmelder vragen om een aantal gegevens (bijvoorbeeld een identiteitsbewijs en eigendomsbewijs) naar ons te zenden, zodat wij kunnen beoordelen of de verhuurder betrouwbaar is. Tijdens deze handmatige controle wordt de advertentie van de nieuwe aanmelder tijdelijk offline geplaatst.

Wordt er btw berekend over de Micazu diensten?
Omdat Micazu internetdiensten verricht, wordt er 21% btw gerekend over alle diensten van Micazu voor verhuurders woonachtig in de EU. Woont u buiten de EU dan berekenen wij per 1 januari 2015 geen btw.

Als u een bedrijf met geldig btw-nummer buiten Nederland heeft, kunt u eventueel de btw verleggen. Neem eerst contact op met onze helpdesk, via helpdesk@micazu.com en vermeld uw bedrijfsgegevens en btw-nummer.

Uw btw-nummer wordt dan gecontroleerd. Bij een geldig btw-nummer buiten Nederland, maar binnen Europa, kunnen wij voor u instellen dat er geen btw wordt berekend op uw facturen.

Welke betaalmogelijkheden worden aangeboden?
Wij bieden de volgende betaalmogelijkheden aan:

  • Automatische incasso – beschikbaar voor alle Europese bankrekeningen
  • iDEAL – beschikbaar voor alle Nederlandse bankrekeningen
  • Visa – beschikbaar voor alle creditcards voorzien van het Visa logo
  • MasterCard – beschikbaar voor alle creditcards voorzien van het MasterCard logo
  • Mister Cash – beschikbaar voor alle Belgische bankrekeningen
  • SOFORT – beschikbaar voor alle Duitse bankrekeningen

Het is niet mogelijk om te betalen door overboeking. U dient via één van de bovenstaande opties uw betaling aan Micazu uit te voeren.

Wij accepteren geen transacties via Western Union, Money gram of andere soortelijke partijen.

Wat doet Micazu?
Micazu is een online platform, een soort van een marktplaats, voor particuliere vakantiehuizen van Nederlandstalige eigenaren. Wij brengen de verhuurder in contact met de huurder. Als verhuurder maakt en beheert u zelf uw eigen vakantiehuisadvertentie op Micazu. Wanneer u zich aanmeldt, krijgt u de beschikking over een eigen vakantiehuisadvertentie met een boekingskalender op Micazu. In de advertentie kunnen de huurders alle informatie over uw vakantiehuis vinden en directe boekingsaanvragen versturen.

Wie zit er achter Micazu?
Micazu is een handelsnaam van Micazu BV. Een zelfstandige onderneming. Micazu is de grootste website in Nederland die verhuurders en huurders van particuliere vakantiehuizen bij elkaar brengt.

Hoe het begon
In 2010 merkten wij dat het niet mogelijk was om zelf online direct een vakantiehuis te huren van een andere Nederlander, zonder tussenkomst van een traditionele vakantiehuisaanbieder. Wij hebben toen besloten om een online marktplaats te ontwikkelen voor Nederlandse verhuurders die wij in contact brengen met Nederlandse huurders.

De naam Micazu komt van de Spaanse uitdrukking ‘Mi casa es su casa’ oftewel ‘mijn huis is jouw huis’. Deze uitdrukking past natuurlijk heel goed bij het concept van Micazu: u stelt zelf uw huis ter beschikking aan andere Nederlanders.

Micazu is een online platform voor particuliere vakantiehuizen van Nederlandstalige eigenaren. Wij brengen de verhuurder in contact met de huurder. Als verhuurder maakt en beheert u zelf uw eigen vakantiehuisadvertentie op Micazu. Wanneer u zich aanmeldt, krijgt u de beschikking over een eigen vakantiehuisadvertentie met een boekingskalender op Micazu. In de advertentie kunnen de huurders alle informatie over uw vakantiehuis vinden en directe boekingsaanvragen versturen.

Hoeveel bezoekers komen er op de website van Micazu?
Wekelijks ontvangt Micazu meer dan 80.000 bezoekers. Dat zijn meer dan 4 miljoen bezoekers per jaar!

Hoe wordt ik als verhuurder geïnformeerd over nieuwe ontwikkelingen?
Ongeveer twee keer per maand wordt onze verhuurdersnieuwsbrief verstuurd naar alle verhuurders met daarin belangrijke ontwikkelingen, nieuws, leuke tips en aanbiedingen.

Via deze nieuwsbrief wordt u op de hoogte gehouden over alles wat er bij Micazu gebeurt. De nieuwsbrief is een belangrijk onderdeel van de communicatie van Micazu, dus zorg dat uw e-mailadres klopt en dat u het e-mailadres van Micazu als betrouwbaar heeft gemarkeerd om te voorkomen dat nieuwsbrieven naar de ongewenste e-mail worden geplaatst!

Wat is het verschil tussen boekingen en berichten?
Huurders kunnen op 2 manieren contact met u krijgen:

Berichten
Via de link ‘Stel een vraag aan de verhuurder’ in uw advertentie op Micazu kan de huurder kosteloos vragen aan de verhuurder stellen. Via dit vraag- en-antwoordsysteem kunnen de huurder en verhuurder onbeperkt berichten naar elkaar versturen. Als alle vragen van de huurder zijn beantwoord, kan hij of zij een boeking plaatsen via de kalender in de advertentie.
Er worden geen kosten in rekening gebracht als een huurder een vraag stelt.

Boekingen
In uw advertentie beschikt u over een eigen boekingskalender waarin u zelf de beschikbaarheid en tarieven toont. Huurders die graag in uw vakantiehuis willen verblijven, plaatsen rechtstreeks in uw boekingskalender op Micazu een boeking.

Als er een nieuwe boekingsaanvraag is gemaakt, ontvangt u direct een sms en een e-mail. De boeking vindt u in uw Micazu beheeromgeving. U beschikt meteen over alle contactgegevens van de huurder. In de beheeromgeving kunt u de boekingsaanvraag accepteren of afwijzen. Als u niet reageert, verloopt de aanvraag automatisch na 5 dagen en wordt de periode in de boekingskalender weer vrijgegeven.

Geaccepteerde boekingen
Als u een boekingsaanvraag accepteert, wordt er bij het Variabel abonnement 9%* commissie en bij het Combi abonnement 4,5%* commissie in rekening gebracht. Deze commissie wordt berekend over de totale huursom van de boeking. De borgsom en/of de toeristenbelasting worden hier niet in meegerekend. Bij het Vast abonnement wordt er geen commissie berekend.

Afgewezen en verlopen boekingsaanvragen
Micazu is een platform waarop u uw vakantiehuis kunt adverteren. Het is onze taak om potentiële huurders aan te brengen. Wij doen onze uiterste best om boekingsaanvragen voor onze verhuurders te verzorgen. Daar betaalt u in feite voor. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat alle verhuurders de kalender goed bijhouden. Het is jammer om huurders die graag in uw vakantiehuis willen verblijven, te moeten teleurstellen dat het huis niet meer beschikbaar is in een periode die u wel vrij heeft staan in uw kalender. U beschikt bij een boekingsaanvraag meteen over de contactgegevens van de huurder.

Wij brengen daarom bij het Variabel en Combi abonnement maximaal €25,-* annuleringskosten in rekening bij boekingsaanvragen die worden afgewezen of die u laat verlopen. Indien de verschuldigde commissie van de afwezen of verlopen boekingsaanvraag lager is dan de €25,*- annuleringskosten, wordt er wel 9%* commissie berekend.

Bij het Vast abonnement worden er geen annuleringskosten berekend.

* Exclusief 21% btw.

Moet ik commissie voor geannuleerde of verlopen boekingsaanvragen betalen?
Over elke geaccepteerde boeking wordt er commissie gerekend. De commissie is afhankelijk van uw abonnement. Met het Variabel abonnement wordt er commissie van 9%* berekend en bij het Combi abonnement 4,5%*.

Micazu is een platform waarop u uw vakantiehuis kunt adverteren. Het is onze taak om potentiële huurders aan te brengen. Wij doen ons uiterste best om boekingsaanvragen voor onze verhuurders te verzorgen. Daar betaalt u in feite voor. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat alle verhuurders de kalender goed bijhouden. Het is jammer om huurders die graag in uw vakantiehuis willen verblijven, nadat zij geboekt hebben, te moeten teleurstellen omdat het huis niet meer beschikbaar is in een periode die u wel vrij heeft staan in uw kalender in uw Micazu advertentie. U beschikt bij een boekingsaanvraag ook meteen over de contactgegevens van de huurder.

Wij brengen daarom bij het Variabel en Combi abonnement maximaal €25,-* annuleringskosten in rekening bij boekingsaanvragen die worden afgewezen of die u laat verlopen. Indien de verschuldigde commissie van de afwezen of verlopen boekingsaanvraag lager is dan de €25,*- annuleringskosten, wordt er wel 9%* commissie berekend.

Blokkeer uw kalender
Het is met het Variabel en Combi abonnement erg belangrijk om de tarieven in uw kalender goed bij te houden en de niet meer beschikbare periodes te blokkeren om dubbele boekingen te voorkomen. Huurders denken anders dat uw vakantiehuis beschikbaar is in periodes waarin u geen beschikbaarheid meer heeft.

Door de kalender goed up-to-date te houden en niet meer beschikbare periodes te blokkeren, voorkomt u eenvoudig onnodige boekingsaanvragen van huurders. Ook voorkomt u dan annuleringskosten die in rekening worden gebracht bij het afwijzen of laten verlopen van een boekingsaanvraag.

Mocht de reden van de afwijzing of het verlopen van de boekingsaanvraag bij de huurder liggen en niet bij u, dan kunt u de annuleringskosten gecrediteerd krijgen. Dit dient u binnen 31 dagen na de annulering per e-mail bij Micazu te melden met een bewijs dat de reden van annulering bij de huurder ligt (bijvoorbeeld een e-mail waarin hij/zij van het huren afziet) of als de huurder niet volgens de voorwaarden van de advertentie heeft geboekt (bijvoorbeeld te veel personen). U kunt dan een e-mail sturen naar finance@micazu.com. Wij zullen binnen 14 dagen uw verzoek tot creditering in behandeling nemen. U ontvangt per e-mail een bevestiging als uw verzoek verwerkt is.

* Exclusief btw 21%

Ik heb een boeking geaccepteerd, wat moet ik nu doen?
Nadat u een boeking heeft geaccepteerd, is de bemoeienis van Micazu ten einde. Het is de bedoeling dat u, na het accepteren van de boeking, zelf contact opneemt met de huurder om verder de zaken (zoals de betaling, een eventueel huurcontract, afspraken over de sleuteloverdracht etc.) rondom de boeking te regelen. De huurder betaalt dus de gehele huursom rechtstreeks aan u en niet aan Micazu.

De verrekening van de kosten voor deze boeking aan Micazu vindt plaats op de datum dat uw abonnement wordt verlengd. Op die datum ontvangt u van ons een betaalverzoek, voor de kosten van het nieuwe abonnementsjaar (indien van toepassing) én voor de gemaakte kosten over het afgelopen abonnementsjaar (dat zijn dus de boekingskosten, maar ook eventuele kosten voor extra promotie).

U vindt een overzicht van de facturen in het Factuuroverzicht in uw beheeromgeving. U heeft de mogelijk om openstaande facturen tussentijds alvast te betalen.

Hoe kan een huurder een vraag aan mij stellen?
Via ‘Stel een vraag aan de verhuurder’ in uw advertentie op Micazu kan de huurder kosteloos vragen aan de verhuurder stellen. Via dit vraag-en-antwoordsysteem kunnen de huurder en verhuurder onbeperkt berichten naar elkaar versturen.

Als alle vragen van de huurder zijn beantwoord, kan hij of zij een boeking plaatsen via de kalender in de advertentie.

Wordt er commissie gerekend als ik een vraag van een huurder beantwoord?
Nee, er worden geen kosten in rekening gebracht als een huurder een vraag stelt. Wij brengen alleen commissiekosten in rekening bij het Variabel en Combi abonnement per geaccepteerde boeking.

Via ‘Stel een vraag aan de verhuurder’ in uw advertentie op Micazu kan de huurder kosteloos vragen aan de verhuurder stellen. Via dit vraag-en-antwoordsysteem kunnen de huurder en verhuurder onbeperkt berichten naar elkaar versturen. Als alle vragen van de huurder zijn beantwoord, kan hij of zij een boeking plaatsen via de kalender in de advertentie.

Waarom moet ik de beschikbaarheid van mijn vakantiehuis tonen en bijhouden in de kalender?
Het is zeer belangrijk dat de beschikbaarheid van uw vakantiehuis altijd goed is bijgehouden in de kalender op Micazu. Zo kunnen huurders direct een boekingsaanvraag maken voor een gewenste periode. Tevens wordt uw vakantiehuis beter gevonden door de huurders. De meeste huurders zoeken namelijk met bepaalde data, bijvoorbeeld in een vakantieperiode. Als u dan geen beschikbaarheid heeft ingevuld in de kalender, wordt uw vakantiehuis niet getoond in het zoekresultaat.

Ook het blokkeren van reeds gehuurde periodes of periodes wanneer u zelf in het vakantiehuis verblijft, is erg belangrijk om teleurstellingen van de huurders en onnodige boekingskosten te voorkomen.

Geaccepteerde boekingen
Als u een boekingsaanvraag accepteert, wordt er bij het Variabel abonnement 9%* commissie en bij het Combi abonnement 4,5%* commissie in rekening gebracht. Deze commissie wordt berekend over de totale huursom van de boeking. De borgsom en/of de toeristenbelasting worden hier niet in meegerekend. Bij het Vast abonnement wordt er geen commissie berekend.

Afgewezen en verlopen boekingsaanvragen
Micazu is een platform waarop u uw vakantiehuis kunt adverteren. Het is onze taak om potentiële huurders aan te brengen. Wij doen ons uiterste best om boekingsaanvragen voor onze verhuurders te verzorgen. Daar betaalt u in feite voor. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat alle verhuurders de kalender goed bijhouden. Het is jammer om huurders die graag in uw vakantiehuis willen verblijven, nadat zij geboekt hebben, te moeten teleurstellen omdat het huis niet meer beschikbaar is in een periode die u wel vrij heeft staan in uw kalender in uw Micazu advertentie. U beschikt bij een boekingsaanvraag ook meteen over de contactgegevens van de huurder.

Wij brengen daarom bij het Variabel en Combi abonnement maximaal €25,-* annuleringskosten in rekening bij boekingsaanvragen die worden afgewezen of die u laat verlopen. Indien de verschuldigde commissie van de afwezen of verlopen boekingsaanvraag lager is dan de €25,*- annuleringskosten, wordt er wel 9%* commissie berekend. Bij het Vast abonnement worden er geen annuleringskosten berekend.

Creditering bij annulering door de huurder
Mocht de reden van de afwijzing of het verlopen van de boekingsaanvraag bij de huurder liggen en niet bij u, dan kunt u de annuleringskosten gecrediteerd krijgen. Dit dient u binnen 31 dagen na de annulering per e-mail bij Micazu te melden met een bewijs dat de reden van annulering bij de huurder ligt (bijvoorbeeld een e-mail waarin hij/zij van het huren afziet) of als de huurder niet volgens de voorwaarden van de advertentie heeft geboekt (bijvoorbeeld te veel personen). U kunt dan een e-mail sturen naar finance@micazu.com. Wij zullen binnen 14 dagen uw verzoek tot creditering in behandeling nemen. U ontvangt per e-mail een bevestiging als uw verzoek verwerkt is.

Hoe maak ik een Micazu advertentie?
Nadat u zich heeft aangemeld, komt u in uw persoonlijke beheeromgeving. Hier begint u meteen met het maken van uw eigen advertentie. U kunt altijd later op elk gewenst moment uw advertentie nog aanpassen en informatie toevoegen. De advertentie gaat pas online als u er zelf helemaal tevreden over bent en het abonnement gekozen is.

Het is belangrijk dat de geïnteresseerde huurders door de advertentie een compleet beeld van het vakantiehuis krijgen. Zorg er daarom voor dat de foto’s, het type woning, het aantal slaapkamers en de algemene beschrijving van de woning nauwkeurig weergeven wat de huurders kunnen verwachten.

Belangrijkste onderdelen van de advertentie zijn:

Advertentieteksten
Een goede beschrijving van uw vakantiehuis is essentieel. Zorg ervoor dat uw beschrijving enthousiast en duidelijk geschreven is. Vertel hierin gedetailleerd alles wat leuk en uniek aan uw vakantiehuis is. De beschrijving van uw vakantiehuis moet potentiële huurders een duidelijk idee geven van wat hen te wachten staat.

Voorkom lange lappen tekst en verdeel deze onder in kopjes en gebruik witregels om de tekst leesbaar te houden.

Prijzen
U bepaalt zelf hoeveel u voor uw vakantiehuis vraagt. Om een idee te krijgen van wat normaal is adviseren wij u om op Micazu.nl naar soortgelijke advertenties in de buurt van uw vakantiehuis te bekijken.

Omdat op Micazu de huurders direct via de kalender boekingsaanvragen maken is het van belang om ervoor te zorgen dat de kalender van uw advertentie de juiste prijzen en beschikbaarheid toont.

Foto’s
Foto’s spelen bij huurders vaak een doorslaggevende rol in de beslissing om een vakantiehuis wel of niet te boeken. Potentiële huurders kijken namelijk eerst naar de foto’s en gaan de advertentie pas verder bekijken als de foto’s uitnodigend zijn.

Het doel van de foto’s in uw advertentie is om huurders een zo goed mogelijk beeld te geven van uw vakantiehuis. Zorg er dus voor dat u foto’s gebruikt van zowel de buitenkant als binnenkant van het vakantiehuis.

Stel uzelf voor aan de huurder
Vertrouwen speelt een grote rol bij het online boeken van een vakantiehuis en u kunt de betrouwbaarheid van uw advertentie vergroten door dit onderdeel in te vullen.

Schrijf een leuke tekst over uzelf met een foto erbij. Als u geen persoonlijke tekst of foto kwijt wilt, kunt u ook iets over het vakantiehuis of de omgeving vertellen.

Welke type accommodaties kan ik op Micazu aanbieden?
Micazu verwelkomt allerlei vakantieaccommodaties en tweede woningen!

Ons advies is voor elke aangeboden ruimte (vakantiehuis, studio, kamer etc.) een aparte advertentie te maken. U beschikt namelijk per advertentie maar over 1 boekingskalender waarin u de beschikbaarheid van 1 accommodatie kunt tonen

Kan ik Micazu de huurafspraken laten afhandelen voor mij?
Nadat u een boeking heeft geaccepteerd, is de bemoeienis van Micazu ten einde. Het is de bedoeling dat u, na het accepteren van de boeking, zelf contact opneemt met de huurder om verder de zaken (zoals de betaling, een eventueel huurcontract, afspraken over de sleuteloverdracht etc.) rondom de boeking te regelen. De huurder betaalt dus de gehele huursom rechtstreeks aan u en niet aan Micazu.

Kan ik in het Engels of in een andere taal adverteren op Micazu.nl?
Op Micazu.nl dienen alle advertenties in het Nederlands te zijn. Alle advertentie die niet in het Nederlands op Micazu.nl staan, worden (tijdelijk) offline gezet totdat deze vertaald zijn door de verhuurder. Mocht de verhuurder niet in staat zijn om de advertentie in het Nederlands te vertalen, dan wordt het vakantiehuis definitief offline geplaatst en het abonnement beëindigd. Abonnementskosten (bij een Combi of een Vast abonnement) worden terugbetaald, de inschrijfkosten (á €25,-) en eventuele tussentijdse promoties, abonnement-upgrades en boekingskosten worden niet terugbetaald. (Zie onze Algemene voorwaarden).

Alle vakantiehuizen met een Variabel, Combi en Vast abonnement die op Micazu.nl staan, worden ook in het Engels op Micazu.com en in het Duits op Micazu.de gezet. U hoeft uw advertentie zelf niet te vertalen, dit wordt automatisch met behulp van een vertaalprogramma gedaan. Wel raden wij u aan om de teksten na te lopen om te kijken of het vertaalprogramma uw teksten optimaal heeft vertaald.

Start met uw advertentie