Gastvrijheid, wat is dat eigenlijk?

Gastvrijheid

Reizigers houden van een gastvrij onthaal. Gastvrijheid gaat niet alleen over het verblijf zelf, maar begint al bij het zoeken naar het ideale vakantiehuis. En een prettig verblijf in uw vakantiehuis is eigenlijk pas ten einde, zodra uw gasten met plezier een mooie beoordeling achterlaten. Wilt u uw gasten gastvrij ontvangen, dan krijgt u daar dus vele kansen voor.

Micazu helpt u graag om uw huurders een zo mooi mogelijke vakantie-ervaring te geven. Een fantastische tijd voor uw huurders en een prachtige beoordeling voor u, daar doen we het voor.

Verras uw huurders met goede communicatie, duidelijkheid, een prettige aankomst, netheid en een plezierige algemene indruk.

Communicatie

U moet altijd een goed gevoel hebben over wie er in uw vakantiehuis verblijft. Een goede match, een verblijf in de periode dat het u goed uitkomt en voldoende tijd tussendoor zorgen ervoor dat u met plezier uw huis kunt blijven verhuren. Hoe communiceert u het beste met uw huurders?

Beschikbaarheid up-to-date

Zorg dat de boekingskalender altijd goed is bijgewerkt. Zo voorkomt u dat huurders boekingen doen voor periodes die niet meer beschikbaar zijn. Huurders gaan ervan uit dat uw vakantiehuis beschikbaar is in de periodes die u heeft vrijgegeven.

Hebt u graag wat tijd tussen de boekingen door? Blokkeer dan een aantal dagen voor en/of na een boeking. Dat geeft u de rust om nog wat dingen te regelen, schoon te maken of natuurlijk om zelf van uw tweede huis te genieten.

Reageren op aanvragen

Heeft er iemand interesse in het boeken van uw vakantiehuis? Dan ontvangt u via de site van Micazu een bericht of een directe boekingsaanvraag.
Probeer om altijd binnen 24 uur te reageren op vragen en boekingsaanvragen. Het is voor huurders fijn om snel te weten waar ze aan toe zijn.

Boekingen

Zodra de boekingsaanvraag door u is geaccepteerd, weten uw huurders dat ze ook echt in uw vakantiehuis terecht kunnen. Het grote verheugen kan van start gaan!

Onverwacht moeten annuleren

Gebeurt er iets onverwachts en moet u de boeking annuleren? Laat het uw gasten direct weten, zodat ze een andere accommodatie kunnen vinden. Hebt u contact met andere Micazu- verhuurders in de buurt van uw tweede huis? Misschien kunnen uw gasten daar terecht.
Annuleer in ieder geval de boeking in de Micazu beheeromgeving en blokkeer de boekingskalender voor die periode.

Duidelijkheid

We horen van zowel onze verhuurders als van huurders dat ze gesteld zijn op duidelijke verwachtingen. Bied relevante informatie in uw advertentie en help huurders om te besluiten of uw vakantiehuis perfect is voor hun behoeften. Hoe uitgebreider de advertentie, hoe groter de kans op een boeking.

Hoe stelt u een duidelijke advertentie op?

Een duidelijke advertentie doet wonderen. Gebruik uw advertentie om uw vakantiehuis zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren.

Aankomst

De aankomst is altijd een sleutelmoment. Letterlijk en figuurlijk. Vaak zijn reizigers moe, toe aan de start van hun vakantie en hopen ze op een vlekkeloze ontvangst. Dit is hét moment om uw huurders op hun gemak te stellen. Hoe u hun aankomst zo prettig mogelijk maakt?

Netheid

Netheid en hygiëne zijn essentieel voor elk vakantiehuis. Huurders voelen zich direct thuis in een schoon, opgeruimd huis dat uitnodigt om te ontspannen. Hoe zorgt u voor een nette vakantiewoning?

Gasten waarderen een schoon vakantiehuis en zullen u graag belonen met een mooie beoordeling.

Algemene indruk

Een geslaagde vakantie is een opstelsom van verschillende ervaringen. Van de zoektocht naar een geschikt vakantiehuis tot een persoonlijke benadering en het overeenkomen van advertentie en realiteit, alles kan bijdragen aan een perfecte algemene indruk van reizigers over uw vakantiehuis.

Hoe u een zo goed mogelijk algemene indruk achterlaat? Verplaats u in uw gasten. Velen van hen zullen van ver komen, kijk of u kunt anticiperen op wat ze nodig hebben. Wat zouden ze verwarrend kunnen vinden aan uw accommodatie, waar hebben ze misschien hulp en begeleiding bij nodig?
Vraag uw huurders gerust om feedback. Elke huurders is anders en samen kunnen ze u een geweldig inzicht geven in hoe u uw vakantiehuis nog aangenamer, comfortabeler of mooier maakt.

Uw huurders zijn de beste adviseurs, ze spreken immers uit eigen ervaring. Sta open voor hun feedback, het is goud waard. Uw volgende bezoekers zullen dankbaar zijn voor de (kleine) verbeteringen.

Prijs / kwaliteit

Bij Micazu bepaalt u helemaal zelf wat u voor uw vakantiehuis in rekening wilt brengen. Wel is het belangrijk dat de prijs past bij de verwachtingen van uw bezoekers.
Waarde is niet hetzelfde als prijs. Vraagt u een zeer hoge prijs, dan verwachten gasten ook een zeer luxe vakantiewoning. Treffen ze dan geen jacuzzi, privé-sauna of champagne bij binnenkomst aan, dan zal een negatieve beoordeling niet als een verrassing komen.
Andersom geldt: als u te laag inzet, veronderstellen gasten dat er ‘iets mis’ is met uw woning. Vaak houdt een te lage prijs daarom juist boekingen tegen.

Wees dus niet te bescheiden in de prijsstelling, maar bied aan de andere kant wel een marktconforme huurpijs aan die in balans is met de aangeboden faciliteiten in combinatie met de locatie van uw vakantiehuis.

TIP: Bekijk ter inspiratie de andere vakantiehuizen op Micazu die in dezelfde regio of plaats liggen. Dat zijn de huizen waarmee bezoekers uw advertentie vergelijken.

Heeft u nog vragen?
Onze helpdesk helpt u graag verder. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar via helpdesk@micazu.com.
Micazu wenst u veel plezier en succes bij de verhuur van uw vakantiehuis!

Meld je aan!